11 Ağustos 2009 Salı

Defansın yeni kralı; Mamadou Sakho !


Bugün Emirates Cup'ı izlerken bir kez daha gözüme çarptı, zaten o cüsse ve yetenekle nasıl çarpmasın. Yine FM'nin bizlere tanıttığı bir oyuncuyu gerçekte izledim ve tatmin oldum. Bir kez daha FM bu işi biliyor dedim. Kendisi için şöyle diyebilirim geleceğin en iyi, iyi derken sadece belirli bir alanında değil bir defans için her alanda iyi olan bir oyuncu.


İşte bahsettiğimiz bu yavrucak, Mamadou Sakho. Paris SG alt yapısından yetişme 19 yaşında 1,87 boyunda ki oyuncu. 8 defa Fransa U21' e çağırılmış. Defansın ortasında oynama kabiliyetine sahip. Özelliklerine gelirsek ;

Kesinlikle güven verici bir oyuncu, topu öyle kafasına göre vuran kaba tabirle " at gözlüklü " birisi değil. Ayağına geldimi kaptırmayacağını biliyorsun. Defans için bütün özellikleri tam. Nedir bunlar ?
Kafa toplarında etkili
Markajı üst düzey
Posizyon bilgisi ve Top kapması üst düzey
Bir defansa göre normal üzerinde hızı var
Soğukkanlı, güçlü - kuvvetli, akıllı
Bunların yanında asıl özelliği ise tekniğininde çok iyi olması


Tarihte bir çok kaliteli defans yetiştiren Fransa'nın bana göre en iyilerinden olucak. Çünkü gerçekten kendisini belli ediyor " ben yıldız olucam olm " diye...

Kendisinede burdan başarılar dilerim. Gözüm üzerinde Sakho !

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder